Ultima actualizare: Administrator, în data de 24.01.2013
27.02.2006
Astăzi, la sediul Palatului Administrativ, s-au desfăşurat lucrările seminarului judeţean de evaluare şi diseminare a rezultatelor "Programului pilot în judeţul Timiş de gestionare a fondurilor locale prin management financiar pe bază de programe şi proiecte".
Cu acest prilej, au fost prezentate: scopul şi rezultatele obţinute în urma derulării proiectului, modalitatea de desfăşurare a activităţilor şi de implementare a rezultatelor, instrumentele informatice utilizate pentru implementarea noului concept de gestionare a fondurilor locale prin management financiar pe bază de programe şi proiecte şi perspectivele de extindere treptată, la nivelul întregului judeţ, a rezultatelor programului.
Au fost prezenţi: vicepreşedintele CJT, Liviu Borha, directori, şefi de servicii şi funcţionari publici din cadrul Consiliului Judeţean Timiş, primari şi funcţionari publici din cadrul primăriilor beneficiare directe ale proiectului (Jimbolia, Recaş, Ciacova, Moşniţa Nouă, Variaş, Coşteiu, Boldur, Curtea, Dumbrava şi Ştiuca), reprezentanţi ai altor primării din judeţ, interesate de rezultatele proiectului, ai Prefecturii Timiş, ADR Vest, ADETIM, experţi în informatică şi alţii.
Principalele rezultate ale acestui proiect au fost:
instruirea şi perfecţionarea a 126 funcţionari şi aleşi locali din 41 de primării, care au urmat cursuri pe teme legate de dezvoltarea locală şi gestiunea fondurilor;
dezvoltarea şi implementarea, la nivelul administraţiei publice judeţene şi al celor 10 primării din Timiş, a unui program pilot/aplicaţie informatică de gestionare a fondurilor locale, prin management financiar pe bază de programe şi proiecte, în contextul aplicării conceptelor de descentralizare şi autonomie locală.
Proiectul Consiliului Judeţean Timiş, s-a calificat în anul 2004 în vederea finanţării prin Programul PHARE "Fondul de modernizare al administraţiei publice locale". Bugetul total al proiectului a fost de 30.000 EURO, din care finanţarea Programului PHARE - 20.000 euro şi cofinanţarea CJT - 10.000 euro.
Pe baza rezultatelor obţinute, s-au făcut următoarele aprecieri:
programul pilot şi-a atins scopul urmărit, realizându-se condiţiile favorabile pentru ca aplicaţia informatică achiziţionată în cadrul proiectului şi testată la cele 10 primării, să constituie în viitorul apropiat un cadru uniform de lucru şi de colaborare între administraţia judeţeană şi administraţiile publice locale, cadru care va fi extins, treptat, la nivelul întregului judeţ.
procesul de implementare a aplicaţiei informatice în judeţ va continua cu o nouă etapă ce va cuprinde alte 10 primării din judeţ.