Comunicat de presa

Ultima actualizare: Administrator, în data de 24.01.2013

26.07.2011

Comunicat de presă
29.07.2011
 
CONFERINŢĂ DE PRESĂ
OCAZIONATĂ DE PREDAREA ŞI RECEPŢIA
ECHIPAMENTELOR ACHIZIŢIONATE (LOTURILE 6, 7 şi 8) ÎN CADRUL PROIECTULUI REGIONAL IMPLEMENTAT DE ADIVEST CU SUSTINEREA JUDEŢELOR ASOCIATE ALE REGIUNII VEST
“Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat, în Regiunea 5 Vest”
 
Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Managementul Situaţiilor de Urgenţă (ADIVEST), înfiinţată prin asocierea judeţelor Arad, Caraş-Severin, Hunedoara şi Timiş din Regiunea Vest, a semnat în data de 10.03.2010 contractul de finanţare pentru proiectul  “Achiziţionare echipamente specifice pentru îmbunătăţirea capacităţii şi calităţii sistemului de intervenţie în situaţii de urgenţă şi pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţă şi a primului ajutor calificat, în Regiunea 5 Vest”.
 
Proiectul beneficiază de finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional 2007-2013, Axa 3 “Îmbunătăţirea infrastructurii sociale”, DMI 3.3 “Îmbunătăţirea dotării cu echipamente a bazelor operaţionale pentru intervenţii în situaţii de urgenţă”. Valoarea totală a proiectului este de 49.721.769,92lei, din care 40.178.039,93lei reprezintă valoarea finanţării nerambursale.
 
Obiectivul proiectului vizează îmbunătăţirea capacităţii de răspuns a instituţiilor abilitate în situaţii de urgenţă şi creşterea gradului de siguranţă a populaţiei, dezvoltarea bazei operaţionale regionale şi îmbunătăţirea bazelor judeţene existente prin dotarea acestora cu echipamente specializate pentru situaţii de urgenţă.
 
În urma implementării proiectului, numărul unităţilor mobile de intervenţie în situaţii de urgenţă la nivelul Regiunii Vest va creşte cu 41,12% (de la 107 unităţi la 151 unităţi). Detalii privind structura si repartizarea unităţilor mobile achiziţionate sunt prezentate in anexă. De asemenea, se preconizează o scădere a timpului mediu de răspuns al unităţilor mobile, după cum urmează:
  • în zonele rurale: de la 41 minute la 28 minute (reducere de 30,7%);
  • în zonele urbane: de la 22 minute la 13 minute (reducere de 40,9%).
 
În data de 29.07.2011, începând cu orele 11:00, la sediul Consiliului Judeţean Timiş, Bvd. Revoluţiei din 1989, nr. 17, Timişoara, etaj I, Sala Verde, ADIVEST organizează o conferinţă de presă ocazionată de predarea şi recepţia echipamentelor achiziţionate până la această dată în cadrul proiectului şi anume:
  • 4 ambulanţe de prim ajutor – Lot 6;
  • 5 ambulanţe de reanimare – Lot 7;
  • Centru mobil de comandă echipat şi dotat – Lot 8.
 
După finalizarea sesiunii de discuţii, întrebări şi concluzii este programată prezentarea la faţa locului ( Parcarea Consiliului Judeţean Timiş) a echipamentelor mai sus menţionate. 
 
Informaţii suplimentare despre acest eveniment şi proiect se pot obţine la următoarele adrese:
 
ADIVEST
B-DUL Revoluţiei din 1918, nr.17,
Tel: 0040 256 494131, Fax: 0040 256 494596
officeadivest@gmail.com,
Persoane de contact:
SERGIU BĂLAŞA, Director,
Email: sergiu.balasa@adetim.ro,
LUCIA PĂTRUICĂ, Manager Proiect,
Email: lucia.patruica@adetim.ro,
 
ANEXĂ
ECHIPAMENTE ACHIZIŢIONATE PRIN PROIECT ŞI REPARTIZAREA LOR PE JUDEŢE
 
Echipamente AR CS HD TM
Autospeciale pentru lucrul cu spumă 4 3 3 4
Autospeciale de intervenţie la accidente colective pentru salvări urbane 1     1
Autospeciale de cercetare NBCR 1 1 1 1
Autospeciale pentru descarcerări grele 1 1 1 1
Autospeciale complexe de intervenţie, descarcerare şi acordarea asistenţei medicale de urgenţă 3 2 3 3
Ambulanţe de prim ajutor 1 1 1 1
Ambulanţe de reanimare 1 1 1 2
Centru de comandă şi control echipat       1
TOTAL 12 9 10 13 + 1