Ultima actualizare: Administrator, în data de 24.01.2013
23.09.2005
Sala Verde a Palatului Administrativ a găzduit astăzi o întâlnire de prezentare şi dezbatere a conceptului de "Management financiar la nivelul Consiliului Judeţean Timiş şi al comunităţilor locale pe bază de programe şi proiecte", întâlnire la care au participat peste 40 de invitaţi, printre care vicepreşedintele CJT, Liviu Borha, consilieri judeţeni, reprezentanţi ai Prefecturii Timiş, Consiliului Judeţean, Centrului Regional de Formare Continuă pentru Administraţia Publică Locală Timişoara, Agenţiei de Dezvoltare Regională V Vest, Biroului Regional Sapard Timiş, Primăriei Timişoara şi ai primăriilor beneficiare ale proiectului.
Cu acest prilej, au fost prezentate aspectele teoretice ale conceptului de management financiar şi au avut loc discuţii privind adaptarea acestui concept la cerinţele actuale, dar şi la modificările legislative privind bugetele, subliniindu-se utilitatea sa atât în urmărirea, cât şi în previzionarea bugetelor locale.
De asemenea, s-a menţionat importanţa, din perspectiva integrării în UE, a gestionării resurselor financiare în cadrul programelor şi proiectelor.
Urmează ca aplicaţia informatică să devină funcţională la nivelul CJT şi al celor 10 primării beneficiare directe şi, în cazul unor rezultate favorabile, aceasta să fie generalizată la nivelul întregului judeţ.
Proiectul de elaborare a conceptului de management financiar se realizează în cadrul Programului pilot de gestionare a fondurilor locale prin management financiar, pe bază de programe şi proiecte, finanţat de Uniunea Europeană cu 20.000 de euro, prin Phare 2002.