Ultima actualizare: Administrator, în data de 24.01.2013
11.07.2005
în ultimii ani, administraţia judeţeană a avut, printre priorităţi, şi asigurarea de condiţii optime de studiu pentru elevii din mediul rural. Una dintre probleme o reprezenta transportul elevilor de la domiciliul acestora către centrele de comună, unde funcţionează unităţi de învăţământ. De aceea, din donaţii, provenite, în principal, din Germania (din landurile Renania de Nord Westfalia şi Boblingen), dar şi din repartizări ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării, administraţia judeţeană a reuşit să doteze o mare parte din consiliile locale cu microbuze şi autobuze destinate transportului şcolar.
Periodic, se fac verificări la serviciile publice de transport şcolar, realizate cu autovehicule date în administrare unităţilor administrativ-teritoriale din judeţul Timiş. Astfel, în perioada 13 aprilie-2 iunie, reprezentanţi ai CJT au fost în teren, aspectele avute în vedere pentru această acţiune fiind următoarele:
gararea şi sigilarea autovehiculelor pe perioada vacanţelor şcolare
aplicarea dispoziţiei primarului în stabilirea traseelor, a staţiilor de îmbarcare-debarcare, orarului de deplasare şi în inscripţionarea "transport şcolar" pe caroseria autovehiculului.
aplicarea Hotărârii CJT nr. 12/2002 privind stabilirea şi sancţionarea faptelor care constituie contravenţii în activitatea de transport şcolar cu completările ulterioare prin Hotărârea CJT nr. 30/2003
starea tehnică a autovehiculelor puse la dispoziţia primăriilor
citirea ceasului de kilometraj la data verificării
folosirea autovehiculului cu o altă destinaţie decât transport şcolar, pe alte trasee şi în afara orarului de deplasare stabilit, fără aprobarea conducerii CJT, de la ultima verificare
întocmirea corectă a foilor de parcurs
modul cum se întocmeşte situaţia privind asigurarea resurselor financiare şi a tuturor cheltuielilor de transport şcolar
alte aspecte care ţin de funcţionarea corectă a serviciului public de transport şcolar şi transportul elevilor în condiţii normale de siguranţă.
Au fost verificate 62 de localităţi care au organizat serviciul de transport şcolar. în perioada 15 septembrie 2004-iunie 2005, mijloacele de transport verificate au efectuat un număr total de 911.825 km, din care 792.822 km pentru transport şcolar efectiv, 187.745 km pentru alte activităţi (alimentare cu combustibil, reparaţii, excursii, examene capacitate, activităţi culturale şi sportive). De asemenea, pentru kilometrii parcurşi fără aprobare şi alte contravenţii, s-au aplicat amenzi contravenţionale la un număr de 6 persoane, de la primăriile localităţilor: Criciova (2), Curtea, Dudeştii Vechi, Foeni şi Secaş.
S-a mai constatat că:
microbuzele de la Brestovăţ, Coşteiu, Gottlob, Peciu Nou, Recaş, Ştiuca, Secaş şi Lovrin sunt defecte, urmând să fie realizate reparaţii
la microbuzele din comunele Birda, Făget, Jimbolia, Moşniţa Nouă şi Teremia Mare kilometrajul de bord este defect
la microbuzul dat în folosinţa primăriei Beba Veche a fost înlocuit motorul fără acordul CJT. Pentru că nu a fost omologată schimbarea de motor, nu s-a efectuat verificarea tehnică a autovehiculului. S-a dispus luarea măsurilor pentru intrarea în legalitate
au circulat cu Inspecţia Tehnică Periodică expirată microbuzele din următoarele localităţi: Birda, Fârdea, Ghizela, Mănăştiur, Niţchidorf, Ohaba Lungă, Sacoşu Turcesc, Tormac şi V.V. Delamarina.
Pe baza necesarului transmis de primării, Consiliul Judeţean Timiş va trimite, în cursul acestei săptămâni pe cale ferată, ciment şi ardezie, primite ca donaţie pentru zonele afectate de inundaţii.
Astfel, astăzi, vor pleca spre Cărpiniş, 2 vagoane de ardezie pentru Uivar şi 4 vagoane de ciment (84 de tone pentru Otelec şi 66 de tone pentru Ionel) şi 2 vagoane de ciment (48 de tone) spre gara Margina, pentru Tomeşti.
De asemenea, marţi şi miercuri, vor fi trimise materiale de construcţii, după cum urmează:
Gara Peciu Nou - 4 vagoane de ardezie pentru Foeni şi Giulvăz şi 5 vagoane de ciment pentru Foeni (75 de tone la Foeni şi 63 de tone la Cruceni) şi Giulvăz (24 de tone "“ Crai Nou, 6 tone Rudna şi 24 de tone Ivanda)
Gara Gătaia "“ 1 vagon de ardezie şi 20 de ciment (375 de tone pentru Gătaia, 24 de tone pentru Sculia, 51 de tone pentru Sângeorge, 21 tone "“ Mănăstire şi 9 tone Berecuţa)
Gara Deta "“ 2 vagoane de ciment (24 tone Denta şi 24 tone Roviniţa).
Consiliul Judeţean Timiş şi Ministerul Transporturilor Construcţiilor şi Turismului au semnat, la începutul lunii iunie, convenţia pentru realizarea Programului Guvernamental de alimentare cu apă la sate conform HG 687/1997 şi HG 1036/2004.
MTCT a aprobat repartizarea către judeţul Timiş a sumei de 4 milioane de dolari pentru proiectarea şi execuţia sistemelor de alimentare cu apă.
în realizarea Programului Guvernamental de alimentare cu apă, MTCT are calitate de investitor, proiectarea şi execuţia lucrărilor urmând să fie făcută de Antreprenorul Solel Boneh International "“ Tahal J.V. din Israel "“ câştigătorul licitaţiei internaţionale organizate în baza prevederilor HG 687/1997.
Astfel, din judeţul Timiş, vor beneficia de fonduri pentru realizarea lucrărilor de alimentare cu apă următoarele localităţi "“ centru de comună: Curtea, Boldur, Mănăştur, Pişchia, Moşniţa Nouă, Maşloc, Bogda, Uivar şi Dumbrava.
Proiectarea sistemelor de alimentare cu apă (studii de fezabilitate) demarează în perioada august-septembrie-octombrie 2005. De asemenea, conform graficului stabilit, de anul viitor (mai, iunie şi iulie) vor începe lucrările de execuţie a reţelelor de alimentare cu apă, cu o durată de 1 an de zile.
în cursul acestei săptămâni, la sediul CJT va avea loc o întâlnire cu primarii localităţilor în care vor demara, într-o primă fază lucrările de proiectare, şi anume: Boldur, Curtea, Maşloc, Mănăştiur, Moşniţa Nouă şi Pişchia.
Consiliul Judeţean Timiş a încheiat contract pe o perioadă de un an, în urma organizării unei licitaţii publice, cu Cabinetul de Medicina Muncii Medicis. Obiectul acestui contract este asigurarea de consultaţii medicale pentru angajaţii CJT, o dată pe săptămână (în fiecare zi de marţi)
Asigurarea serviciilor medicale este prevăzută în Normele generale de protecţia muncii aprobate prin Ordinul 508/2002 al Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi în Ordinul 933/2002 al Ministerului Sănătăţii şi Familiei.
Controlul medical este obligatoriu la angajarea în muncă. Totodată, conform prevederilor legale, este necesară efectuarea examinărilor medicale periodice ale angajaţilor, controale medicale la reluarea activităţii şi vizarea certificatelor medicale eliberate de medicii de familie.