COMUNICAT DE PRESA

Ultima actualizare: Administrator, în data de 24.01.2013

04.05.2007

Sala Mare a Palatului Administrativ a găzduit astăzi lucrările Adunării Generale a Asociaţiei Managerilor Financiari din Administraţia Publică Locală din România, la care au fost participat preşedinţii consiliilor judeţene Timiş şi Ialomiţa, Constantin Ostaficiuc şi respectiv Vasile Silvian Ciupercă, vicepreşedintele CJT, Liviu Borha, directori economici din cadrul consiliilor judeţene, reprezentanţi ai Ministerului Internelor şi Reformei Administrative şi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor, Autorităţii Naţionale pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice, Asociaţiei Naţionale a Informaticienilor din Administraţia Publică, Institutului Naţional de Administraţie, etc.

în deschiderea întâlnirii, preşedintele CJT, Constantin Ostaficiuc a făcut o prezentare a activităţii instituţiei administraţiei publice timişene, cu accent pe modalităţile de gestionare a fondurilor, lista de investiţii şi repartizarea de sume de bani pentru derularea de proiecte.

"în fiecare an, am dedicat un procent din ce în ce mai mare din buget pentru realizarea unor proiecte. în 2007 avem, de exemplu, pe lista de investiţii 49 de obiective importante pentru judeţul Timiş, printre care extinderea Palatului Administrativ, lucrările de la Muzeul de Artă sau Muzeul Banatului Timişoara, infrastructura de drumuri, sau cea de alimentare cu apă şi canalizare. Avem un portofoliu de circa 100 de proiecte, cu o valoare estimată de 250-300 milioane de euro şi asta, pentru că ideea de la care am plecat a fost că nu se poate realiza dezvoltarea judeţului fără atragerea de fonduri europene", a subliniat Constantin Ostaficiuc.

în cadrul şedinţei de astăzi au fost analizate şi  dezbătute: impactul noilor criterii de repartizare a sumelor de echilibrare conform Legii nr. 273/2006 asupra bugetelor locale, Strategia de dezvoltare economico-socială a judeţului Timiş, implementarea unui sistem de management informatizat pentru consiliile judeţene şi standardele de management pentru entităţile publice, conform Ordinului Ministerului Finanţelor Publice nr. 946/2005.

De asemenea, pe ordinea de zi a Adunării Generale mai sunt inclusă discutarea următoarelor tematici:  procedurile de lucru formalizate (Ordinul 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern, cuprinzând standardele de management/control intern la entităţile publice), politicile contabile, colaborarea cu NewCities Institute, reorganizarea activităţii Asociaţiei, etc.