COMUNICAT DE PRESA

Ultima actualizare: Administrator, în data de 24.01.2013

01.03.2007

Preşedintele Consiliului Judeţean Timiş, Constantin Ostaficiuc, vicepreşedinţii CJT, primarul Timişoarei Gheorghe Ciuhandu, membrii comisiilor de urbanism ale administraţiei timişene şi timişorene şi reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Autostrăzi şi cei ai firmei franceze de proiectare Scetauroute, au avut astăzi o întrevedere pe tema autostrăzii.

"Scopul acestei întâlniri este discutarea porţiunii dintre Timişoara şi Arad a austrostrăzii. Toate studiile efectuate până în prezent ne-au condus la acest traseu. întrebările care au fost ridicate în întrevederile anterioare au vizat construcţia acestei autostrăzi la nord sau la sud de Aeroportul Timişoara. Concluzia a fost că este soluţia corectă este în nordul Aeroportului pentru a nu îngrădi dezvoltarea oraşului", a subliniat, în debutul întrevederii, Constantin Ostaficiuc.

Reprezentantul firmei Scetauroute, Mircea Georgescu, a prezentat faptul că proiectul este în stadiul în care a fost finalizat Studiul de Fezabilitate, care a fost avizat în cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale. 

S-a discutat despre cele două intrări pe autostradă, în zona localităţilor Remetea Mare şi Giarmata, dar şi despre rezolvarea accesului la autostradă şi dinspre nordul Timişoarei.

în acest context, Mircea Georgescu a precizat că studiile de trafic realizate nu impun noduri suplimentare, dar că, având în vedere viitorul pol de dezvoltare Arad-Timişoara, se poate avea în vedere studierea creării de noi puncte de intrare de autostradă în nordul Timişoarei.

Ca urmare a întâlnirii de astăzi, preşedintele Constantin Ostaficiuc a subliniat că CJT va solicita, prin certificatul de urbanism - a cărui emitere intră în sarcina administraţiei judeţene "“ realizarea de studii pentru două noi puncte de acces pe autostradă: unul la intersecţia cu DJ 693 Orţişoara-Seceani şi un altul între km 40 şi 41 al autostrăzii, în relaţia cu DN 69, pe un drum nou, până la intersecţia DN6 cu DJ 692. Acest al doilea punct de acces ar impune construcţia unui drum nou şi nu modernizarea infrastructurii unui drum existent, caz în care este necesară identificarea unei alte finanţări.