Ultima actualizare: Corina Florescu, în data de 30.12.2020
29.12.2020
Mai repede, mai sigur, mai bine! Acestea sunt scopurile urmărite de Consiliul Județean Timiș atunci când este vorba de siguranța locuitorilor și de intervențiile necesare în situații de urgență. Concret, în anul 2020 sprijinul CJ Timiș s-a materializat prin dotarea Inspectoratului pentru Situații de Urgență „Banat” al Județului Timiș cu bunuri materiale în valoare totală de 5.183.000 lei, acestea urmând să asigure intervenții mai prompte și mai eficiente.
Astfel, în dotarea inspectoratului menționat au intrat două autospeciale de primă intervenție și comandă VW AMAROK, în valoare totală de 779.990,20 lei. Vehiculele sunt de ultimă generație și scurtează destul de mult timpul de deplasare la intervenții, fapt pentru care cresc șansele de supraviețuire a victimelor implicate în evenimente negative și se limitează pagubele materiale. Cele două autospeciale au fost destinate Stației de Pompieri Făget și Stației de Pompieri Sânnicolau Mare.
Tot cu sprijinul consiliului județean, inspectoratul dispune acum și de un sistem de alertare pompieri militari și civili, în valoare de 297.220,33 lei. Acesta constă într-o platformă securizată pentru alertarea forțelor de intervenție de către dispeceratul unității, în timpul apelului 112 și vizează reducerea timpilor de răspuns și gestionarea eficientă a forțelor și mijloacelor. Prin intermediul aplicației, pompierii vor fi notificați în cel mult două secunde de la trimiterea alertării de către dispecer. Platforma conține și o componentă de alertare a pompierilor voluntari din cadrul UAT – urilor.
De asemenea, a mai fost achiziționată o autospecială complexă de stingere cu apă și spumă cu hidroperforare Renault în valoare 1.380.400 lei, precum și două autospeciale complexe de stingere cu apă și spumă Renault în valoare totală de 1.999.200 lei. Aceste utilaje de ultimă generație sunt destinate intervenției pentru stingerea incendiilor, descarcerare și acordarea primului ajutor, având încorporate toate echipamentele necesare. Autospecialele vor fi utilizate în situații de urgență de Detașamentul 1 Pompieri Timișoara, Detașamentul 2 Pompieri Timișoara și de Stația de Pompieri Sânnicolau Mare.
Și gospodăriile afectate de inundații vor putea fi ajutate să elimine efectele negative, o dată cu achiziționarea pentru fiecare subunitate din cadrul inspectoratului a șapte motopompe transportabile cu tun independent ZIEGLER UP4 în valoare totală de 679.369,81 lei. A mai fost achiziționat un motofierăstrău cu lanț în valoare totală de 39.838,14 lei, precum și un sonar HUMMINBIRD HELIX 9 GPS G4N în valoare de 6.992 lei. Cu ajutorul acestuia din urmă, se pot obține informații despre structura solului, despre existența obiectelor pe fundul apei, precum și forma acestora.
”Pentru noi, siguranța cetățenilor este prioritară și nu ne putem permite să fim superficiali atunci când vorbim de salvarea unor vieți sau a bunurilor materiale. Dacă nu se simt protejați, oamenii nu au cum să aibă încredere în autorități. De aceea, ne bucurăm că reușim să sprijinim activitatea forțelor de intervenție și o vom face ori de câte ori e nevoie, astfel încât să limităm efectele negative produse de evenimente neprevăzute și să readucem lucrurile la o stare de normalitate”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.